SKODA - dilerzy - salony samochodowe
dolnośląskie | kujawsko-pomorskie | lubelskie | lubuskie | łódzkie | małopolskie | mazowieckie | opolskie | podkarpackie | podlaskie | pomorskie | śląskie | świętokrzyskie | warmińsko-mazurskie | wielkopolskie | zachodniopomorskie
województwo dolnośląskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Auto Perfect s.j.
adres: Dzieci Głogowskich 1a, 67-200 Głogów
Auto Sudety
adres: Wrocławska 159, 58-306 Wałbrzych
Centrum TMT
adres: Świdnicka 151, 58-200 Dzierżoniów
Centrum TMT
adres: Horbaczewskiego 75, 54-215 Wrocław
Elcar
adres: Grunwaldzka 49-51, 50-366 Wrocław
Gall ICM
adres: Aleja Armii Krajowej 46, 50-541 Wrocław
Gall ICM
adres: Jaworzyńska 265, 59-220 Legnica
Ultima
adres: Cieplicka 106, 58-560 Jelenia Góra
Ultima
adres: Lubańska 13a, 59-900 Zgorzelec
województwo kujawsko-pomorskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Aleksander Konarzewski
adres: Nowotoruńska 15, 85-854 Bydgoszcz
Bieranowski
adres: Aleja Jana Pawła II 127, 85-140 Bydgoszcz
Wątarski
adres: Toruńska 169, 87-800 Włocławek
Z&Z Auto Złomańczuk
adres: Kusocińskiego 3, 87-100 Toruń
Z&Z Auto Złomańczuk
adres: Magazynowa 1, 86-300 Grudziądz
województwo lubelskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Carsed
adres: Janowska 71, 21-500 Biała Podlaska
Ciechpol
adres: Podgórze 43, 22-100 Chełm
CRH ŻAGIEL AUTO
adres: Roztocze 4, 20-722 Lublin
Danelczyk
adres: Piasecka 20 A, 21-040 Świdnik
województwo lubuskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Auto-Bis
adres: Olimpijska 46, 66-400 Gorzów Wielkopolski
ECeAuto
adres: Aleja Zjednoczenia 103, 65-001 Zielona Góra
województwo łódzkie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
A. MACHUDERA
adres: Ozorkowskie Przedmieście 73, 99-100 Łęczyca
BEDNAREK Tomasz Bednarek
adres: Wrocławska 18, 95-082 Dobroń
BEDNAREK Tomasz Bednarek
adres: Szczecińska 38A, 91-222 Łódź
ZIMNY AUTO
adres: Rzgowska 142/146, 93-311 Łódź
ZIMNY AUTO
adres: Wojska Polskiego 102, 97-300 Piotrków Trybunalski
ZIMNY AUTO
adres: Ujezdzka 25/27, 97-200 Tomaszów Mazowiecki
województwo małopolskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Auto Bączek
adres: Gumniska 36a, 33-100 Tarnów
Auto Salon Murawski i Luzar
adres: Jedynaka 4, 32-020 Wieliczka
AUTOREMO
adres: Szaflarska 170, 34-400 Nowy Targ
AUTOREMO
adres: Kościuszki 183, 34-530 Bukowina Tatrzańska
AUTOREMO
adres: Wiśniowieckiego 123, 33-300 Nowy Sącz
Emida
adres: J. Conrada 10, 31-357 Kraków
Inter Auto
adres: Kocmyrzowska 1a, 31-831 Kraków
Inter Auto
adres: Zakopiańska 94, 30-435 Kraków
województwo mazowieckie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
AMD Auto Centrum Sp. z o.o.
adres: Stanisława Wernera 59, 26-601 Radom
Auto Wimar
adres: Modlińska 224, 03-119 Warszawa
Auto Wimar Centrum
adres: Jerozolimskie 249b, 05-816 Michałowice Warszawa
AUTO-PORT
adres: Portowa 4, 09-401 Płock
Carsed
adres: Warszawska 84, 05-300 Mińsk Mazowiecki
Carsed
adres: Jagiełły 4/6, 08-110 Siedlce
Jarzyński Auto Serwis
adres: Kasprzaka 5, 06-400 Ciechanów
POL-MOT Auto
adres: Gruchacza 39, 02-814 Warszawa
POL-MOT Auto
adres: Sokratesa 17B, 01-909 Warszawa
POL-MOT Auto
adres: Felińskiego 2, 01-513 Warszawa
Sinclan-Bis
adres: Zakręt ul. Lubelska 58, 05-077 Wesoła 4
Sinclan-Bis
adres: Grochowska 45F, 04-186 Warszawa
województwo opolskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Auto Lellek
adres: Opolska 2c, 49-120 Sławice k. Opola
Auto Plus
adres: Bolesława Chrobrego 25, 47-200 Kędzierzyn-Koźle
województwo podkarpackie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Auto Robert Miś
adres: Aleja Jana Pawła II 13, 38-400 Krosno
EDWARD BUŁAWA
adres: Agatówka, ul. Dębowa 2, 37-464 Stalowa Wola
P.U.H MKT Serwis Sp. J.
adres: Wola Mielecka 592, 39-300 Mielec
RexAuto
adres: Sikorskiego 49 b, 35-304 Rzeszów
województwo podlaskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Fimot
adres: Wojska Polskiego 42, 16-400 Suwałki
POL-MOT Auto
adres: Gen. Stanisława Maczka 68, 15-697 Białystok
POL-MOT Auto
adres: Wojska Polskiego 163a, 18-402 Łomża
POL-MOT Auto
adres: Brańska 114, 17-100 Bielsk Podlaski
województwo pomorskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Euro Centrum Tadeusz
adres: , 76-251 Bolesławice
Groblewski
adres: Aleja Niepodległości 954, 81-861 Sopot
HADM-Gramatowski
adres: Rokocin 4G, 83-200 Starogard Gdański
Plichta
adres: Gdańska 13 C, 84-200 Wejherowo
Plichta
adres: Aleja Grunwaldzka 339, 80-309 Gdańsk
Plichta
adres: Morska 80, 81-225 Gdynia
województwo śląskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Auto Lellek Plus
adres: Portowa 2, 44-100 Gliwice
Auto-Centrum
adres: Krasickiego 142, 42-300 Myszków
Auto-Centrum M.Z. Kierat Spółka Jawna
adres: Begonii 12, 43-100 Tychy
Emida
adres: Obrońców Westerplatte 29, 41-710 Ruda Śląska
GANINEX Adam Gazda
adres: Roździeńskiego 170, 40-203 Katowice
Jacek Korczyk - Autoryzowany Dealer SkodaAuto
adres: Aleja gen. Władysława Andersa 586, 43-300 Bielsko-Biała
M&M Marszałek
adres: Makuszyńskiego 70/72, 42-200 Częstochowa
Noma Auto
adres: Leśna 2, 42-600 Tarnowskie Góry
Przedsiębiorstwo Handlowe Maria Śliwka
adres: Lenartowicza 104, 41-219 Sosnowiec
Przedsiębiorstwo Handlowe Maria Śliwka
adres: Kościuszki 94, 40-519 Katowice
Przedsiębiorstwo Handlowe Maria Śliwka
adres: Ryszarda Szkubacza 4, 41-800 Zabrze
Skoda Auto Salon "MARGO"
adres: Wodzisławska 201, 44-218 Rybnik
Welm-Centrum Bielsko-Biała
adres: Sarni Stok 1, 43-300 Bielsko-Biała
Welm-Centrum Pszczyna
adres: Katowicka 77, 43-200 Pszczyna
województwo świętokrzyskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
POL-MOT Auto
adres: Krakowska 283, 25-801 Kielce
województwo warmińsko-mazurskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Fimot
adres: Obwodowa 1A, 11-500 Giżycko
Fimot
adres: Warszawska 47 A, 12-200 Pisz
Fimot
adres: Łukasiewicza 1c, 19-300 Ełk
Polbis Auto
adres: Partyzantów 26, 10-526 Olsztyn
województwo wielkopolskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Auto Park Zofia Szcześniak
adres: Siemiradzkiego 23, 64-920 Piła
Auto Perfect S. J.
adres: Aleja Konstytucji 3 Maja 13, 64-100 Leszno
Auto-Ignaszak
adres: Wojska Polskiego 5, 62-800 Kalisz
LM Auto
adres: Torowa 2c, 62-510 Konin
Polmozbyt
adres: Wrocławska 113, 63-400 Ostrów Wielkopolski
Skodex Krotoski-Cichy
adres: Czarnkowska 14, 60-419 Poznań
Skodex Krotoski-Cichy
adres: Unii Lubelskiej 5, 61-249 Poznań
Sunny
adres: Obornicka 249, 60-693 Poznań
województwo zachodniopomorskie
salony samochodowe SKODA
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Euro Centrum Tadeusz
adres: Gnieźnieńska 43 a, 75-736 Koszalin
Euro Centrum Tadeusz
adres: Struga 1a, 70-784 Szczecin
PEHAMOT
adres: Zielonogórska 32, 71-084 Szczecin
SKODA - informacje o marce:
ŠKODA AUTO a.s. to czeska firma produkująca samochody, obecnie należąca do grupy Volkswagen.
Historia czeskiej marki rozpoczęła się w dwóch miejscach w czasie i przestrzeni. Były to firma Škoda Holding oraz firma Laurin & Klement.
Zakłady Škoda zostały założone w Pilźnie w 1859 roku. Nazwa pochodziła od Emila Škody, który w 1869 roku przejął te zakłady od hrabiego Arnosta Waldsteina.
Firma rozwijała się dynamicznie, a produkcja ewaluowała od przemysłu metalowego po przemysł zbrojeniowy.
W 1900 roku zmarł Emil Škoda, a jego firma należała wtedy do największych zakładów przemysłowych na terenie Austro-Węgier.
Po pierwszej wojnie światowej do szerokiego asortymentu produkcji zakładów dołączyła produkcja samochodów.
W 1923 roku została podpisana umowa o współpracę z hiszpańską firmą Hispano-Suiza. W 1924 roku zakłady w Pilźnie zaprezentowały pierwsze auto – model Škoda 25/100 na licencji hiszpańskiej.
Firma Laurin & Klement powstała w 1895 roku. Założyli ją mechanik Václav Laurin oraz księgowy Václav Klement. Firma produkowała rowery, a od 1898 roku również motocykle.
W 1901 roku w firmie Laurin & Klement skonstruowano pierwsze prototypowe auto.
W 1905 roku ruszyła produkcja seryjna samochodów pod marką Laurin & Klement. Był to model Voiturette A.
W 1907 roku firma Laurin & Klement przekształciła się w spółkę akcyjną, a do sprzedaży trafił model L&K F z 2,5-litrowym silnikiem o mocy 21 KM. W 1908 roku powstała wersja rajdowa tego modelu oraz mniejszy model G.
W tym samym czasie firma Laurin & Klement stworzyła jeden z pierwszych na świecie ośmiocylindrowych silników, poprzez połączenie dwóch jednostek 4-cylindrowych z modelu F. Niedługo potem powstały modele samochodów S i M oraz ciężarówki, autobusy, silniki lotnicze, maszyny rolnicze, walce, a podczas pierwszej wojny światowej - uzbrojenie.
W latach 20. firma Laurin & Klement zaczęła szukać strategicznego partnera. W 1925 roku doszło do fuzji z koncernem Škoda z Pilzna, a po raz pierwszy auta z Mlada Boleslav zaprezentowane zostały ze znaczkiem Škody w 1926 roku na międzynarodowej wystawie samochodowej w Pradze.
Jednym z pierwszych samochodów noszących nazwę Škoda był roadster 150. Z czasem pojawiły się również modele - 636, małe auto z sześciocylindrowym silnikiem, Rapid, auto z klasy średniej niższej z dość mocnym silnikiem, Favorit, duży sedan rodzinny, 640 Superb, auto luksusowe, a po modernizacji - Superb oraz Škoda Popular 995, określana przez Czechów jako Lizuska, czyli „lubiani ludzie”.
Największy sukces rynkowy przed drugą wojną światową odniósł model Popular. Jednocześnie Škoda Popular Sport odnosił sukcesy w różnych rajdach, m.in. w rajdzie Monte Carlo.
Podczas drugiej wojny światowej zakłady Škody stały się częścią gospodarki wojennej i niemal cała produkcja została dostosowana do potrzeb militarnych.
Po zakończeniu wojny Škoda została przekształcona w przedsiębiorstwo państwowe AZNP Mlada Boleslav, które stało się monopolistą na rynku czechosłowackich aut osobowych.
W 1946 roku została wznowiona produkcja zmodernizowanego modelu Tudor 1101 o dwudrzwiowym nadwoziu, a w 1948 roku rozpoczęto sprzedaż wersji czterodrzwiowej 1102. Pojawiły się również inne wersje nadwoziowe tego modelu – coupe, roadster, limuzyna i furgon.
W 1952 roku zaprezentowano model 1200, z całkowicie stalową karoserią, który pojawił się później w nieco zmienionych wersjach – 1201 w 1956 roku oraz 1202 w 1961 roku. Dostępne były również modele 440, Octavia i Felicia.
W 1955 roku pojawiła się Škoda 440, nazywana Škodą Spartak, a w 1959 - Škoda Octavia, dostępna w wersjach Super, Touring Super i Combi.
W 1964 roku Škoda przedstawiła model 1000 MB, którego silnik znajdował się z tyłu, gdyż wykorzystano tutaj doświadczenia takich aut jak Renault 4 CV, Fiat 600 i Porsche 356.
Kolejne auta to modele 100, 110, 105, 120 i 130, które były budowane na bazie Škody 1000 MB.
Od tamtej pory do końca lat 80. Škoda produkowała coraz więcej samochodów.
W 1987 roku, na wystawie w Brnie, zaprezentowany został efekt współpracy z włoską firmą stylistyczną Carozzeria Stille Bertone, czyli model Favorit, którego produkcja ruszyła w 1988 roku. Od 1992 roku do sprzedaży trafiły także wersje pickup oraz kombi, nazwane Forman. Škoda Favorit stała się przebojem, jakiego żadna inna socjalistyczna firma nie przeżyła. Jeszcze po zmianie ustroju, gdy zarządzanie firmą powróciło do nowoczesnych zasad ekonomicznych, model ten nadal był znakomitym produktem.
16 kwietnia 1991 roku Škoda dołączyła do grupy Volkswagen, do której należały już niemieckie Audi oraz hiszpański SEAT. Volkswagen nabył 30% udziałów w firmie Škoda, potem dokupił 40%, a w 2000 roku nabył pozostałe akcje i jest obecnie jedynym akcjonariuszem w czeskiej firmie.
Pierwszym modelem, w którym wykorzystano technologię Volkswagena była Škoda Felicia produkowana od 1994 roku. Kolejne modele to Škoda Octavia (1997) i Škoda Fabia (2000).
Aktualnie produkowane są modele - Škoda Citigo, Škoda Fabia II, Škoda Octavia/Laura, Škoda Praktik, Škoda Roomster, Škoda Superb II, Škoda Yeti, Škoda Rapid (na rynek indyjski od 2011 roku) oraz Škoda Rapid (na rynek europejski).
Škoda ma obecnie dostęp do wszystkich, nawet najnowocześniejszych, technik oraz technologii Volkswagena i korzysta z tego niezwykle twórczo, a przy tym dzięki nawiązaniu do najlepszych tradycji marki, bardzo szybko wyrwała się z miejsca, jakie dla niej planowano w Grupie VW. Miała być tanią marką, a została marką priorytetową, która przynosi znaczące dochody.