BENTLEY - dilerzy - salony samochodowe
mazowieckie | śląskie | wielkopolskie
województwo mazowieckie
salony samochodowe BENTLEY
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Bentley Warszawa
adres: Wybrzeże Kościuszkowskie 45, 00-347 Warszawa
Bentley Warszawa
adres: Połczyńska 118 A, 01-304 Warszawa
województwo śląskie
salony samochodowe BENTLEY
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Bentley - Serwis Inter Welm
adres: Sarni Stok 1, 43-300 Bielsko-Biała
województwo wielkopolskie
salony samochodowe BENTLEY
(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)
Bentley - Serwis Auto Premium
adres: Krańcowa 40/42, 61-037 Poznań
BENTLEY - informacje o marce:
Bentley to marka luksusowych angielskich samochodów oraz dużych sportowych aut, produkowanych przez firmę Bentley Motors Limited. Od 1998 roku firma należy do koncernu Volkswagen.
Bentley powstał w 1919 roku w Londynie. Wtedy to inżynier Walter Owen Bentley skonstruował samochód wyścigowy i wyposażył go w trzylitrowy silnik o mocy 65 KM, cylindry mające po cztery zawory, głowicę z podwójnym zapłonem, iskrą krzyżową i namiotową komorą spalania oraz wałek napędu podający moc do leżącego powyżej wałka rozrządu.
Bentley posiadał wtedy warsztat przy Conduit Street w Londynie oraz fabrykę w Cricklewood. Receptą na sukces Bentley`a był okazał się montaż silników i podwozi.
W 1921 roku auto Bentley`a osiągnęło pierwszy sukces sportowy. Była to wygrana F. Clementa na torze wyścigowym w Brooklands. We wrześniu tego samego roku sprzedano pierwszego Bentley`a 3 Litre.
W 1923 roku Bentley zadebiutował w słynnym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Kierowcy pojazdu, Duff i Clement, zajęli w nim czwarte miejsce. Rok później zawodnicy wygrali ten długodystansowy francuski wyścig i w ten sposób narodził się mit tej luksusowej marki.
W 1926 roku zaprezentowano Bentley'a z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 6,5 l.
W 1928 roku powstał sportowy model Speed Six.
W 1930 roku pojawił się Bentley z 8-litrowym silnikiem o mocy 240 KM. Niedługo potem rozpoczęto produkcję 4-litrowego modelu, który wykorzystywał 120-konną wersję sześciocylindrowego silnika.
W 1931 roku fabryka Bentley`a upadła i przedsiębiorstwo przejął Rolls-Royce. Fabrykę przeniesiono do zakładu w Derby, a Walter Owen Bentley pozostał w firmie Rolls-Royce jako jej konstruktor.
W 1933 roku powstał tam pierwszy model - Bentley 3,5-litrowy, który bazował na zmodyfikowanym podwoziu Rollsa 20/25.
W 1935 roku Walter Owen Bentley przeniósł się do firmy Lagonda.
W 1939 roku pojawiła się nowa marka - Bentley MkV.
Pierwszym powojennym Bentley`em był model MkVI. Wykorzystywał on komponenty Rolls Royce'a i napędzany był przez sześciocylindrowy silnik o pojemności 4,5 litra. Był to jednocześnie pierwszy samochód brytyjskiej marki, który posiadał kierownicę po lewej stronie.
W 1952 roku Bentley zaprezentował nowe coupé R-Type Continental. W tamtym czasie stanowiło ono najszybsze czteromiejscowe coupé na świecie.
Od połowy lat 50. XX wieku modele Bentleya stawały się coraz bliższe marce Rolls-Royce. Początkiem była seria S z 1955 roku, która 10 lat później przeszła w serię T. Dla modeli S zbudowano specjalny ponad sześciolitrowy silnik, wykorzystujący aluminiową jednostkę 6.2 V8.
Znacznym osiągnięciem marki Bentley była limuzyna Mulsanne Turbo z 1982 roku. Wówczas silnik V8 o pojemności ponad 6-litrów miał o 50 procent więcej mocy i osiągał prędkość 100 km/h w 7 sekund.
W latach 90. XX wieku zaprezentowano dwudrzwiowego Bentley`a Continental R z silnikiem V8.
W 1998 roku właścicielem Rolls-Royce Motor Cars, a tym samym Bentley`a, stał się koncern Volkswagen. Natomiast prawa do marki Rolls-Royce kupiło BMW, które w tym samym roku wypuściło nową limuzynę - Bentley Arnage. Tym samym Bentley odkrył niszę w segmencie samochodów luksusowych i zaczął intensywne prace nad nowymi modelami. Auta brytyjskiej marki miały zmieścić się w przedziale od 150 tysięcy do 250 tysięcy euro.
Ponadto, po wielu latach Bentley ponownie wziął udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2001 roku. Zajął wtedy trzecie miejsce. Rok później - czwarte, ale w 2003 roku osiągnął podwójne zwycięstwo.
W 2002 roku przedstawiono Bentley`a Continental GT z silnikiem V12 o mocy 560 KM.
Rodzina Continental powiększyła się w 2006 roku po premierze Continental GTC. Tym razem silnik V12 przyprawiono podwójnym turbodoładowaniem.
W 2007 roku zadebiutował nowy model o nazwie Brooklands, który uplasował się na szczycie luksusowych aut, a marka Bentley uzyskała rekordowe wyniki w sprzedaży swoich samochodów.
W 2010 roku pojawił się Bentley Mulsanne z silnikiem V8 o pojemności 6,75 litra.
Dynamiczny rozwój Bentley`a trwa. W Crewe prowadzone są intensywne prace inżynierów i projektantów nad rozwojem technicznym tych luksusowych samochodów z wyraźnym charakterem.