ALFA ROMEO - dilerzy - salony samochodowe

podkarpackie | śląskie





województwo podkarpackie
salony samochodowe ALFA ROMEO

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

AUTO-RES Sp z o.o.

adres: Pogwizdów Nowy 661, 36-062 Zaczernie


województwo śląskie
salony samochodowe ALFA ROMEO

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Centrum Sprzedaży Fiat Auto Poland

adres: Katowicka 24, 43-300 Bielsko-Biała

Euromot

adres: Zebrzydowicka 90, 44-200 Rybnik

Euromot

adres: Kościuszki 79, 44-240 Żory

Ganinex

adres: Roździeńskiego 170, 40-203 Katowice



ALFA ROMEO - informacje o marce:

Alfa Romeo S.p.A. to włoska firma i marka samochodów wyścigowych, sportowych oraz luksusowych osobowych klasy średniej i wyższej. Firma produkowała również pojazdy użytkowe i samochody dostawcze. Od 1986 roku jest własnością koncernu Fiat.
Firma Alfa Romeo powstała w 1910 roku, kiedy to Ugo Stella przejął udziały włoskiej fabryki Società Italiana Automobili Darraq, należącej do francuskiego producenta samochodów tej marki. Fabryka ta mieściła się na północno-zachodnim przedmieściu Mediolanu. Nazwę firmy zmienił na “Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”, czyli Lombardyjska Fabryka Samochodów, Spółka Akcyjna i stąd właśnie wziął się skrót A.L.F.A.
Pierwszy samochód pod nazwą 24 HP wyjechał z fabryki pod nowym szyldem jeszcze w tym samym roku. Miał silnik 4-cylindrowy o pojemności 4 litrów, osiągał prędkość 100 km/h, a jego konstruktorem był inżynier Giuseppe Merosi.
Na bazie modelu 24 HP powstały kolejne jego odmiany: 15 HP Corsa, 15-20 HP oraz 12 HP. Jednak pierwszym prawdziwie sportowym modelem był 40-60 HP z 6-litrową jednostką o mocy 70 KM. Po pierwszej wojnie światowej, w 1918 roku, kierownictwo zakładów objął inżynier Nicola Romeo. Od jego nazwiska powstała druga część nazwy - Alfa Romeo.
Lata dwudzieste XX-wieku to czas udziału Alfy Romeo, z coraz większym sukcesem, w różnych rajdach. Debiutowały wtedy modele RL (1922) oraz jego tańszy i słabszy odpowiednik RM (1923). Jednak prawdziwym sukcesem Alfy w owych czasach był wyprodukowany w 1925 roku model P2. Był to pierwszy samochód Alfy Romeo z ośmiocylindrowym silnikiem o mocy 140 KM i pierwszy, który zdobył tytuł mistrzowski. Potem pojawiły się jeszcze modele o nazwie 6C w dwóch wersjach 1500 (1927) i 1750 (1929).
W 1932 roku nastąpiła ponowna zmiana właścicieli Alfy Romeo. Nowym właścicielem został państwowy Instytut Odbudowy Przemysłu.
Na rynku pojawiły się kolejne wersje modelu 6C - 1900 i 2300 oraz nowy, ośmiocylindrowy 8C i typowo sportowe modele - Typ B i Typ C oraz P3. Ponadto, wprowadzono produkcję masową oraz pojawiły się pierwsze samochody ciężarowe i autobusy.
Po II wojnie światowej Alfa Romeo postawiła na produkcję seryjną, ale działała również na arenie sportowej. Przykładem może być tutaj model 1900, który był pierwszą Alfą wytwarzaną w pełni na linii produkcyjnej.
Największym hitem w powojennej historii Alfy Romeo była Giulietta, gdzie po raz pierwszy zastosowano nazwę, a nie symbol. Giulietta była mała, zwinna i praktyczna, a przy tym bardzo ładna. W latach 1954-1962 dostępna była w różnych wersjach nadwoziowych - Sprint coupe, Spider, Saloon oraz Sprint Special i SZ.
Następcą Giulietty był model Giulia, produkowany w latach 1962-1976 oraz Alfa 75 od 1985 roku.
W 1964 roku powstał wydział Autodelta, który zajmował się konstruowaniem samochodów rajdowych w oparciu o modele seryjne oraz tworzył zupełnie nowe konstrukcje.
Niestety lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte to czas znacznych problemów finansowych Alfy Romeo, co doprowadziło do tego, że w 1986 roku marka została sprzedana Grupie Fiat.
W 1987 roku zaprezentowano model Alfa 164, który był pierwszym modelem pod nadzorem Fiata.
Końcówka lat 90. XX-wieku stała się dobrym okresem w dziejach Alfy Romeo. Powstały liczne modele, w tym przede wszystkim w 1997 roku - model 156, zdobywca tytułu Car of the Year 1998 oraz Alfa 147 - Samochód Roku 2001.
Tendencja ta była utrzymywana w pierwszej dekadzie XXI-wieku. Powstawały liczne modele Alfy Romeo, które były dobrze przyjmowane i znajdowały wielu nabywców.
W 2011 roku na genewskim Salonie Samochodowym zadebiutował samochód koncepcyjny 4C Concept, projektu Centro Stile Alfa Romeo - coupé o wyrazistej linii nadwozia w nowej kolorystyce "Red Lava". Alfa 4C Concept w wersji light - Knight Rider light, waży poniżej 850 kg, dzięki szerokiemu zastosowaniu karbonu i aluminium.